sábado, 7 de enero de 2023

It seems to me - me parece

parecer - tener cierto aspecto

appear
seem

opinar: think / seem
(dictamen, consulta) opinion 
                                  ideas
parecerse (semejar)             be like, remind one of  resemble

al parecer / cambiar de parecer    apparently, it seem like change your mind

that seems like a good idea
me parece una buena idea

it seems right to me / it doesn't seem
me parece bien / no me parece

I can't seem to remember where I put it
no logro acordarme donde lo puse

I seem to remember her face

It seems to be closed / opened / rainning
parece que está...

What seems to be the trouble?
veamos, de qué se trata?

How did she seems to you?
que te pareció?

IT SEEMS TO ME THAT THE FIVE GIRLS MUSICAL GROUP CALLED  NEW JEANS IS GOING TO BE SUCCESSFUL.
I LIKE THEM VERY MUCH
GOOD LUCK

No hay comentarios: